سه شنبه, خرداد ۲۹, ۱۴۰۳
Homeمعماریبذرپاش از تدوین برنامه ضربتی حفظ خطوط‌ریلی و رفع عقب‌ماندگی‌ این صنعت...

بذرپاش از تدوین برنامه ضربتی حفظ خطوط‌ریلی و رفع عقب‌ماندگی‌ این صنعت خبر داد

به نقل از اقتصاد پویا

«مهرداد بذرپاش» با حضور در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشستی با مدیران این شرکت، مشکلات تردد در برخی خطوط ریلی را بررسی و در جریان نحوه خدمات رسانی شرکت راه آهن قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرایط جوی این روزها وظایف بیشتری را به وزارت راه و شهرسازی و مجموعه راه آهن تحمیل کرده است، از زحمات کارکنان شرکت راه آهن و شرکت‌های بهره بردار حوزه ریلی قدرانی کرد و گفت: در برخی ایام سال همچون زمان سرما و برودت هوا، هنگام مناسبت‌های خاص و ایام عید، حجم کار مجموعه راه آهن بیشتر می‌شود، بنابراین باید به شیوه‌ای عمل شود تا امداد رسانی‌های به موقع و لحظه‌ای در هنگام رخدادها به مردم و حادثه دیدگان ارایه شود.

بذرپاش ضمن عذرخواهی از مردم بابت موارد پیش آمده در راه آهن افزود: واقعیت این است که شرکت راه آهن از سال‌های گذشته در نگهداشت خطوط و نوسازی ناوگان با مشکلاتی مواجه بوده و عقب‌ماندگی در بخش راه آهن با سطح خدمات گسترده‌ای که ارائه می‌دهد در نگهداشت خطوط، لکوموتیو، واگن‌ها و غیره وجود دارد و واقف هستیم که شبکه راه آهن باخدماتی که ارائه می دهد نیازمند رسیدگی است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به نوسازی ناوگان و نگهداشت خطوط ریلی کم‌توجهی شده و به عنوان مقام مسئول، حتما برنامه‌ای را برای تامین منابع ویژه برای نگهداری خطوط ریلی در نظر گرفته و اجرایی می‌کنیم.

بذرپاش افزود: در یک تا دو سال آتی برنامه‌ای ضربتی برای حفظ و نگهداشت خطوط ریلی تدوین و اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  نامه 6 وزیر سابق آموزش و پرورش به سران قوا و انتقاد ازمولد سازی

عضو کابینه دولت سیزدهم از مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی خواست از همه کارکنان خدوم که در شرایط برودت هوا به در راه ماندگان خطوط ریلی خدمات‌رسانی کردند قدردانی شود.

وی همچنین یادآور شد: شرکت‌های بهره‌بردار، همکار شرکت راه آهن در این صنعت محسوب می‌شوند، بنابراین انتظار است تا در مشکلات پیش‌آمده همچون برودت هوا و توقف جا به جایی، شرکت‌های بهره‌بردار همچون گذشته کاملا کنار شرکت راه آهن در ارائه خدمت به مردم و در راه ماندگان باشند.

بذرپاش دستور داد که سیر ایمن، اولویت اصلی راه‌آهن باشد و قطاری که ریسک خطرپذیری‌اش از میزان معینی بالاتر رفت، به هیچ وجه حرکت نکند.

 

مقالات مرتبط

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

محبوب ترین

نظرات اخیر