دوشنبه, تیر ۲۵, ۱۴۰۳
Homeصنایعرکورد سالانه خط آهن شکسته شد

رکورد سالانه خط آهن شکسته شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، خیرالله خادمی، امروز در نشست خبری در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در محل مصلی امام خمینی تهران اظهار داشت: ۵ طرح اولویت‌دار ریلی داریم که ۵۶۱ کیلومتر طول دارد و تا یک سال آینده باید تکمیل شود.

وی ادامه داد: از این میزان خط آهن خاش – زاهدان چندی پیش آماده و تحویل شد، بقیه پروژه‌های ریلی نیز در دست اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی طور راه آهن زاهدان – خاش را ۱۵۴ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۴۰۷ کیلومتر خط ریلی دیگر نظیر راه آهن بستان آباد – خاوران و رشت – کاسپین تا سال آینده تکمیل می‌شود.

خادمی افزود: متوسط ساخت راه‌آهن در ۱۵ سال گذشته در کشور سالانه ۲۰۰ کیلومتر بوده است، اما با تکمیل این خطوط ریلی ۲.۵ برابر متوسط سالانه شبکه ریلی ایجاد می‌کنیم.

وی افزود: در بخش آزادراهی نیز ۵ پروژه اولویت‌دار با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد داریم که ۲۹۱ کیلومتر طول دارد؛ شامل منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال، بخش گلوگاهی آزادراه منجیل – رودبار، آزادراه شیراز – اصفهان، آزادراه تبریز – مرند، و آزادراه مراغه – هشترود است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: متوسط آزادراه‌سازی در کشور در ۱۵ سال اخیر ۸۶ کیلومتر بوده است، اما در یک سال آینده ما ۲۹۱ کیلومتر آزادراه تحویل می‌دهیم که ۳.۵ برابر متوسط سالانه است.

خادمی گفت: آزادراه شیراز – اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر بخشی از این پروژه‌ها است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال، ۲۲ کیلومتر طول دارد، ۷۵ درصد طول مسیر تونل است، ۳.۵ کیلومتر ریل دارد و یک باند آن تا اوایل سال آینده تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  سند همکاری ایزوکیا و شبکه دانشگاه های جهان اسلام درزمینه تجهیزات پزشکی

وی گفت: همچنین ۵ پروژه اولویت‌دار راه اصلی و بزرگراهی به طول ۴۶۰ کیلومتر داریم که تا سال آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

خادمی ادامه داد: در حال حاضر ۹۵۰ پروژه فعال ریلی، آزادراهی و بزرگراهی داریم، همچنین ۸۵۰ قرارداد با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک داریم، و درواقع ۱۸۰۰ قرارداد اجرایی شامل ۳۳۰۰ کیلومتر راه‌آهن، ۱۰۳۵ کیلومتر آزادراه و ۶۰۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی است.

لینک کوتاه

مقالات مرتبط

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

محبوب ترین

نظرات اخیر