به گزارش پارس آسیا کیا، به نقل از فارس، ضدرج هزینه خدمات مکالمه صوتی در قبوض تلفن ثابت که بابت هزینه نگهداری خطوط چند وقتی است از مشترکان اخذ می شود، هنوز محل سوال است.
یکی از سوالات پرتکرار مشترکان این است که برخی از مشترکان از مکالمه تلفن ثابت استفاده نمی کنند اما روی این خط سرویس اینترنت مخابرات یا شرکت های خصوصی را فعال دارند، پس به نوعی از خط استفاده می کنند و نباید خط آنها غیرفعال فرض شود و ناگزیز به پرداخت هزینه نگهداری باشند.
خبرنگار فارس این سوال را از مخابرات پیگیری کرد و این پاسخ را دریافت کرد که «سرویس مکالمه از سرویس اینترنت جدا است و هر یک هزینه های خود را دارد. هزینه نگهداری تجهیزات سرویس اینترنت از هزینه های نگهداری سرویس تلفن ثابت مجزا محاسبه می شود. ضمن آنکه کاربرانی که از اینترنت بر بستری فیبر نوری استفاده میکنند، اصولا به دریافت خط تلفن ثابت و پرداخت هزینه آن نیاز ندارند.
هدف طرح جاری در واقع فعال کردن دوباره خطوط تلفن ثابت و بازگرداندن این سرویس به سبد ارتباطات کشور است.»