یکشنبه, شهریور ۱۸, ۱۴۰۳
Homeاملاکبازار آشفته اجاره مسکن در آذربایجان غربی

بازار آشفته اجاره مسکن در آذربایجان غربی

ارومیه- افزایش خارج از عرف نرخ اجاره بها و رهن در آذربایجان غربی به همراه تورم و گرانی به یکی از دغدغه های اصلی مردم و مستاجران این استان تبدیل شده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها- سکینه اسمی: با فرارسیدن تابستان افزایش سرسام آور و خارج از عرف نرخ اجاره بها و رهن در شهرهای آذربایجان غربی به خصوص ارومیه به یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های اصلی مردم این منطقه تبدیل شده است.

در حالی که مردم منتظر اجرای مصوبه افزایش ۲۵ تا ۲۰ درصدی سقف اجاره بها هستند اما عملاً نه تنها این مصوبه اجرایی نشده بلکه شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی اجاره بها در شهرهای استان هستیم موضوعی که نیازمند ورود جدی مسئولان برای کاهش دغدغه و نگرانی مردم است.

در حال حاضر افزایش چند برابری نرخ اجاره و رهن مسکن ز ابتدای سال جاری توسط مالکان هنگام تمدید قراردادهای مستأجران در حال حاضر به یک معضل بزرگ در استان و ارومیه تبدیل شده و بسیاری از خانواده‌ها را مستاصل کرده است.

مستاجرانی که در یک سال گذشته به دلیل تورم و گرانی‌ها در حالی که از خرج و مخارج عادی و روزانه خود عاجز هستند این روزها زیربار افزایش سرسام آور اجاره و رهن مستاصل مانده و چشم انتظار توجه ویژه مسئولان و ورود جدی مسئولان دستگاه قضا به این موضوع هستند.

این در حالی است که وضعیت موجود در بخش مسکن نه تنها طبقه ضعیف جامعه بلکه به دهک‌های متوسط و متوسط به بالا نیز فشار وارد کرده و نکته قابل توجه با توجه به گزارش‌های میدانی نظارت قوی و چندانی نیز بر این وضعیت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:  کنترل بازار اجاره و مسکن
مقالات مرتبط

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

محبوب ترین

نظرات اخیر