دوشنبه, شهریور ۲۶, ۱۴۰۳
Homeآموزش املاکرونق زندگی مجردی با جهش بهای مسکن/ چگونه هزینه مسکن سبک زندگی...

رونق زندگی مجردی با جهش بهای مسکن/ چگونه هزینه مسکن سبک زندگی ایرانی‌ها را تغییر داد؟

️ در سال‌های اخیر، سبک ‌‌‌زندگی گروهی از جمعیت ایران که در رده‌‌‌های سنی ازدواج قرار داشته‌‌‌اند، تفاوت محسوسی با نسل‌‌‌های قبلی داشته که مهم‌ترین شاخصه این تفاوت، کاهش میل به ازدواج به دلایلی همچون قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت بوده است.
️ برآیند جامعه‌شناسان موضوع افزایش تعداد خانوارهای تک‌‌‌نفره» به دلیل شیوع سبک‌‌‌ جدیدی از زندگی را تایید می‌کند. این تغییر حتی به نوعی بر عدم‌تمایل زوج‌‌‌ها برای فرزندآوری نیز تاثیرگذار بوده است.
️ رشد قیمت مسکن باعث افزایش جمعیت اجاره‌‌‌نشین در کشور شده و با مستاجرتر شدن خانوارهای ایرانی در سال‌های اخیر، شیب رشد اجاره‌‌‌ بها تندتر شده است. در نتیجه، هزینه‌‌‌خواری اجاره‌‌‌بها از سبد هزینه ماهانه خانوارها، عاملی برای کاهش میل و تصمیم به فرزندآوری در این سال‌ها شده است.
️ اما این همه اثر تورم مسکن نیست؛

در همین سال‌های اخیر انعکاس «سختی معیشت زوج‌‌‌های جدید در جامعه، اثر منفی بر تصمیم به ازدواج گذاشته و به نوعی، باعث شده افرادی که در سن ازدواج قرار دارند، فعلا (یا برای همیشه) از این اقدام صرف‌‌‌نظر کنند.
️ این سریال تاثیرگذاری تورم مسکن و تورم اجاره بر رفتار و سبک زندگی زوج‌‌‌ها، امروز نتیجه‌‌‌اش منجر به رکورد کمترین ارقام در ثبت احوال ایرانیان شده است.
️ احساس و نظر ایرانی‌‌‌ها درباره «زمان مناسب فرزندآوری»، عینا روی آمارهای رسمی منعکس شده است. طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، دو نظرسنجی از مردم درباره موضوع تورم مسکن انجام شد که هر دو، ‌‌‌ «نقش مخرب تورم مسکن بر معیشت را تایید می‌کند./ به نقل از خبرگزاری دنیای اقتصاد

آخرین اخبار املاک و مسکن را در پارس آسیا کیا بیابید.

 

بیشتر بخوانید:  پشت پرده فرار پولدارهای تهرانی با فروش ملک و املاک ! شایعه یا واقعیت ؟!
مقالات مرتبط

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

محبوب ترین

نظرات اخیر