دوشنبه, شهریور ۲۶, ۱۴۰۳
Homeاقتصادیسکه در چهار روز 9 میلیون ریخت

سکه در چهار روز ۹ میلیون ریخت

سکه در چهار روز ۹ میلیون ریخت/ دلار در یک روز ۷ درصد نوسان داشت/ معامله‌گران ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان را نقطه مهم می‌دانند/ سلیمانیه ۱۳۰۰ تومان از هرات عقب افتاد/ داستان نزول بازار ارز چهارشنبه چه بود؟

اکوایران: در بازار تهران قیمت‌ دلار یک نوسان ۷ درصدی را تجربه کرد. عقب‌نشینی قیمت برای بسیاری از معامله‌گران مثل بالا رفتنش مبهم بود. برخی معتقد بودند اخبار سیاسی مثبتی که منتشر شده روند بازار را منفی کرده است، برخی هم می‌گفتند دلار به پیشواز صحبت‌های رییس سازمان انرژی اتمی رفته است.

تبلیغ

اما گروه دیگری بودند که تاکید داشتند متغیرهای انتظاری مثبت، قدرت نوسان ۷ درصدی را ندارد.  این طیف از معامله‌گران با استناد به یکسری از چهره‌های نزدیک به بانک مرکزی درباره دلایل ریزش، معتقد بودند در روز چهارشنبه بانک مرکزی در مرکز مبادله یار کمکی گرفته است. به گفته آن‌ها بازارساز با عرضه ارز پتروشیمی‌ها در قالب حواله قیمت درهم را پایین آورده و بعد از آن با فروش اسکناس افسار قیمت را در دست گرفته است. به همین خاطر هم بازار چهارشنبه سرعت نوسان منفیش یک دفعه بالا رفت.

در ساعات پایانی دلار یک بالایی هم داد، درمورد این افزایش دو نظر وجود داشت. یک نظر اینکه خبر اخراج دیپلمات‌های آلمانی فضای مثبت بازار را تعدیل کرد. نظر دوم هم روی تحلیل‌های فنی استوار بود برخی‌ها می‌گفتند پولبک است و برخی دیگر دلیل افزایش دلار را یک بدهی به اعداد بالا می‌دانستند.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ فایده بی‌اعتبار شدن اسناد غیررسمی
مقالات مرتبط

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

محبوب ترین

نظرات اخیر