یکشنبه, شهریور ۱۸, ۱۴۰۳
Homeاملاکمدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران:ثبت هوشمند جایگزین اسناد تک برگی...

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران:ثبت هوشمند جایگزین اسناد تک برگی می‌شود

دماوند – ایرنا -مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: ثبت هوشمند بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها را حل می‌کند و در آینده نزدیک، دیگر دفترچه‌های اسناد تک برگی صادر نمی‌شود و ثبت به صورت الکترونیکی و هوشمند صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین تودیع و معارفه رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دماوند عصر شنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار و سید مهرداد صفایی به‌عنوان رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دماوند منصوب و معرفی شد.

علی‌اصغر حیدرنژاد، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران در این مراسم اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان بخشی از قوه قضائیه فعالیت می‌کند، اداره ثبت اسناد و املاک یکی از تاثیرگذارترین مجموعه‌های کشوری است و به علت وابستگی بشر به انواع قراردادها و معاملات جایگاه بسیار قدیمی دارد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران با بیان اینکه بسیاری از اختلافات و نزاعات در جامعه به عدم رعایت دستورات و تعالیم اسلامی مرتبط است، گفت: جایگاه قضا در نظام اسلامی قابل بیان نیست، حضرت علی(ع) در مورد قضاوت سفارشات بسیاری به مالک اشتر داشته است اما در کشور ما فراموش شده‌اند و دستورات اسلامی به درستی اجرا نمی‌شوند.

حیدرنژاد ادامه داد: امروزه دعاوی املاک بخش زیادی از دعاوی دادگستری‌ها را به خود اختصاص داده است، موارد مستقیم طرح دعاوی املاک یک بخش را شامل می‌شود و موارد غیرمستقیم مانند پرونده‌های توهین، ضرب و جرح و قتل نیز اغلب به دعاوی املاک برمی‌گردند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران تصریح کرد: پرداختن به املاک و اسناد هزینه نیست بلکه اندوخته و درآمد و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و اهمیت ثبت اسناد و املاک و کار این افراد بسیار حساس است و باید قدردانسته شوند؛ در یک مثال اگر املاک دارای سند باشند می‌توانند به عنوان وثیقه برای آزادسازی افراد استفاده شوند.

بیشتر بخوانید:  مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

حیدرنژاد بیان داشت:پرونده‌های متعدد زمین‌خواری در شهرستان دماوند به علت نزدیکی با تهران و انگیزه‌های فراوان با توجه به افزایش قیمت املاک و منابع طبیعی وجود دارد؛ لذا مسئولان ثبت اسناد تلاش کرده و با تثبیت مالکیت اقدام به صدور اسناد مالکیت می‌کنند تا در آینده از بسیاری از دعاوی و اختلافات در این حوزه پیشگیری شود و مردم در سایه این اقدامات از امنیت املاک خود برخوردار باشند.

وی بیان کرد: مردم باید در قالب اطلاع‌رسانی مواهب دریافت سند را بدانند و تشویق و توجیه شوند تا پیگیر این مهم باشند. جای تعجب است که برخی از ادارات نسبت به دریافت سند اقدام نمی‌کنند.

مقالات مرتبط

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

محبوب ترین

نظرات اخیر