دوشنبه, شهریور ۲۶, ۱۴۰۳
Homeاملاکنوسازی مسکن پس از ۱۳ سال شتاب گرفت

نوسازی مسکن پس از ۱۳ سال شتاب گرفت

رساندن نوسازی مسکن به بیش از ۹ درصد از کل واحدهای واقع در محلات هدف بازآفرینی شهری گویای آن است که برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته برنامه نوسازی و بهسازی به اهداف سیاست‌گذار نزدیک شده است.

به گزارش ایسنا، حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده  زندگی می‌کنند که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد ناپایدار را در برمی‌گیرد. سال گذشته ۷۳ هزار نقطه از کشور تحت پوشش نوسازی مسکن قرار گرفت و طبق آخرین آمار بیش از ۲۵۰ هزار واحد به میزان ۹.۲ درصد از کل به مرحله ساخت رسید که نشان می‌دهد از زمان آغاز دولت سیزدهم سالیانه ۴.۶ درصد واحدهای مسکونی در محلات ناکارآمد شهری به مرحله ساخت رسیده است.

اگر در سال جاری میزان نوسازی به ۴۰۰ هزار خانه برسد وزارت راه و شهرسازی تحت مدیریت بذرپاش موفق خواهد شد میزان نوسازی را به حدود ۱۳۰ درصد در سال برساند که ۳۰ درصد بیش از هدف قانون‌گذار مطابق قانون احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده مصوب سال ۱۳۸۹ است.

آنطور که محمد آیینی ـ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفته است علاوه بر ۲۵۰ هزار واحد قبلی در سال جدید برای آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد دیگر برنامه داریم که عملاً ۱۲۰ هزار نقطه در سراسر کشور در جریان نوسازی قرار می‌گیرند.

به نقل از خبرگزاری ایسنا

اخرین اخبار املاک و مسکن را در پارس آسیا کیا بیابید.

بیشتر بخوانید:  رونق درخواست برای واحدهای نقلی شمال تهران
مقالات مرتبط

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

محبوب ترین

نظرات اخیر