پنجشنبه, مهر ۲۶, ۱۴۰۳
Homeفناوریکمک دانش بنیان‌ها به هوشمندسازی بانک‌های کشور

کمک دانش بنیان‌ها به هوشمندسازی بانک‌های کشور

اصلاح ساختار بانک‌ها بهترین شیوه برای پیشگیری از بروز تخلفات و جرائم بانکی است و می‌تواند خدمت رسانی این مجموعه‌های اقتصادی به مردم و متقاضیان را بهینه‌تر و کارآمدتر کند.

به گزارش پارس آسیا کیا به نقل از فارس، براساس آمارهای موجود؛ ایران یکی از کشورهای دارای بالاترین تعداد بانک در جهان است و امروز این بنگاه‌های اقتصادی در تراکنش‌های مالی و پولی، اداره کشور و زندگی روزمره مردم نقش پررنگ و مهمی دارند به همین دلیل اصلاح ساختار نظام بانکی ضرورتی است که به عوامل و پارامترهای متعددی وابسته است.

برخی کارشناسان معتقدند؛ ارتقای نظارت‌ها و هوشمندسازی پایش بانک‌های دولتی و موسسات اعتباری بهترین مسیر برای کاهش تخلفات و جاریم بانکی است. نظارت‌هایی مستمر و مداوم با سامانه‌های هوشمند و کارآمد.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان همین هدف را به عنوان تکلیفی برای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی مشخص کرده تا با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند به این حوزه ورود و گام‌های فناورانه مورد نیاز را بردارند.

در این آیین‌نامه آمده که این دو نهاد مکلفند به منظور ارتقا و هوشمندسازی توان نظارتی با هدف ارتقای شفافیت و پیشگیری از تخلفات و ناکارآمدی بانک ها و موسسات اعتباری و نظارت مالی، نسبت به ایجاد سامانه های هوشمند با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:  چرا مشترکان اینترنت باید هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت را بپردازند؟
مقالات مرتبط

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

محبوب ترین

نظرات اخیر