جمعه, مرداد ۵, ۱۴۰۳
Homeساختمانآغاز فعالیت گشت‌های شناسایی خانه‌های خالی از امروز در تهران و پردیس.

آغاز فعالیت گشت‌های شناسایی خانه‌های خالی از امروز در تهران و پردیس.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی پویش صاحبخانه خوب و بنگاه معاملات امین و آغاز فعالیت گشت‌های شناسایی خانه های خالی از امروز در تهران و پردیس خبر داد.
برای امسال با توجه به محدودیت هایی که برای مردم ایجاد شده است در خصوص املاک مسکونی بسته اجرایی را تعریف کرده که در تلاش هستیم اثربخشی مناسبی بر بازار اجاره‌ واحدهای مسکونی داشته باشد. محور نخست این بسته، سرعت بخشی به کشف خانه های خالی بر پایه قانون مالیات بر خانه های خالی است که در این باره به زودی گشت‌هایی مشترک شهرداری ، سازمان امور مالیاتی برای شناسایی میدانی خانه های خالی در مناطق مختلف شهری که خانه های خالی در آن مناطق هستند برقرار خواهد شد که این امر از امروز در تهران و شهرهای اقماری شهر تهران از جمله پردیس شروع خواهد شد.
مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص اطلاعات خانه های خالی اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی در گام نخست از سامانه هایی که در اختیار داشته و همچنین اطلاعاتی که از سامانه های سایر دستگاه ها اخذ کرده بزرگ مالکانی که دارای خانه های خالی هستند از جمله بانک ها و سایر نهادهای دولتی را شناسایی کرده و سازمان امورمالیاتی برای تعدادی از آنها برگه تشخیص ارایه شده است و تعدادی از آنها نیز تعیین تکلیف شده است.
سادات ادامه داد: مهمترین ملاک وزارت راه و شهرسازی برای خالی نبودن خانه‌ های خالی پرکردن اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان است.
وی مهمترین تخلفات احتمالی بنگاه‌های معاملات املاک را نداشتن مجوز و همچنین عدم ارایه کد رهگیری برشمرد و افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، بنگاه های مشاور املاک و موجران و مالکان مکلف به دریافت کد رهگیری از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات هستند. بنابراین معاملات خرید و فروش و اجاره باید دارای کد رهگیری باشند و این موضوع الزام قانونی دارد. عدم دریافت کد رهگیری توسط مشاوران املاک مصداق تخلف از قانون نظام صنفی عرضه خارج از شبکه است.
سادات ادامه داد: پویش های “صاحبخانه خوب و بنگاه معاملات امین” در سالجاری راه اندازی و معرفی می‌شود که در آینده نزدیک جزییات بیشتری در این باره خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید:  تیرخلاص شهرداری به باغات تهران
مقالات مرتبط

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

محبوب ترین

نظرات اخیر