شنبه, مرداد ۶, ۱۴۰۳
Homeاقتصادیافزایش مال باختگان پردیس

افزایش مال باختگان پردیس

مال باختگان پردیس

به نقل از روزنامه اقتصاد پویا :

از زبان دکتر محمد صادق رضایی مدیر گروه کارگزاری املاک دیدار:

در پی گسترش خرید و فروش در شهر جدید پردیس به همراه افزایش ساخت و ساز در فازهای شهر جدید پردیس ، همچنین افزایش تعداد بخر و بفروش ها در قالب مشاورین املاک شاهد کلاهبرداری های گسترده و افزایش تعداد مال باختگان در کنار صعود نجومی قیمت ها هستیم.

پیرو مصاحبه با آقای رضایی مدیریت محترم گروه کارگزاری املاک دیدار، دارنده نشان ارزیابی و گزارش دهی اعتباری BFQM از بریتانیای کبیر در ارتباط با علل و ریشه های این موضوع مطالب ذیل بیان شد:

ریشه های کلاهبرداری از خریداران در آماده نبودن املاک و همچنین عدم شناخت خریداران نسبت به صحت و سقم مدارک مورد نیاز برای خرید و فروش از جمله:

  1. پنج برگی عمران
  2. فیش واریزی
  3. وکالت های مربوطه ( در صورت دسته چندم بودن فروشنده)

اما در ادامه ایشان بیان کردند که حتی بارها با وجود کامل بودن این اسناد به دلیل عدم آگاهی کافی متعاملین و یا در بعضی موارد عدم داشتن دانش کافی مشاورین املاک باعث گردیده افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری نموده و متاسفانه خریداران دچار ضررهای جبران ناپذیری شوند.

خبرنگار اقتصاد پویا: آقای رضایی چگونه متعاملین می توانند از صحت و سقم معامله مطمئن گردند؟

آقای رضایی: متاسفانه به دلیل تعداد زیاد واسطه ها و همچنین آژانس های املاک هیچ گونه راهکار قانونی و مطمئنی را نمی توان ارائه نمود.

خبرنگار اقتصاد پویا : شما چه راهکاری برای حل این مشکل دارید؟

آقای رضایی: کارگزاری املاک دیدار در راستای آسودگی خیال متعاملین با کمک واحد حقوقی خود کلیه معاملات شهر جدید پردیس را تضمین می نماید و کلیه قرارداد ها دارای داور، با حق رای نافذ بوده و هزینه ای که این کارگزاری از بابت این معاملات دریافت می کند ارتباطی به هزینه املاک ندارد و این هزینه ها به واحد حقوقی به عنوان حق داوری و همچنین ضمانت معاملات پرداخت می گردد.

بیشتر بخوانید:  افزایش تسهیلات فردی برای ودیعه مسکن

در نتیجه کارگزاری املاک دیدار تا پایان، همراه متعاملین بوده و برای اولین بار خدمات پس از فروش و گارانتی را در صنعت املاک ارائه می نماید. به همین دلیل کارگزاری املاک به عنوان املاک نمونه خاورمیانه از هفت امتیاز، تمامی امتیازات را دریافت و award نمونه را در راستای رضایت متعاملین کسب نموده است.

خبرنگار اقتصاد پویا در رابطه با گرانی افسار گسیخته در شهر جدید پردیس سوالاتی از آقای رضایی نمودند:

آقای رضایی دلیل عمده افزایش قیمت در شهر جدید پردیس، مشاوراملاک نماهایی هستند که بر خلاف نص صریح قانون که آنان را دلال می شناسد دست به عمل مخرب خرید و فروش با سرمایه خود می زنند و همچون محتکران و نزول خواران بر جان جامعه افتاده اند که در راستای حذف واسطه ها کارگزاری املاک دیدار به هیچ عنوان وارد بحث خرید و فروش نمی شودو مبنای کار خود را ارتباط مستقیم خریدار و فروشنده (مصرف کننده)  قرار داده است.

در ادامه یکی دیگر از مشکلات شهر جدید پردیس وجود انبوه سازانی است که به دلیل عدم انجام تعهدات خود نسبت به سازمان عمران پردیس برای خریداران مشکلات بزرگی را رقم زده اند.

تمامی آموزش ها و مشاوره هایی که موجب پیشرفت جناب آقای صادق رضایی گردیده است توسط دکتر امیر همایون کاشانی کیا مدیریت محترم آکادمی کاشانی کیا انجام شده است.

#مدیر ارشد

لینک کوتاه

مقالات مرتبط

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

محبوب ترین

نظرات اخیر