شنبه, مرداد ۶, ۱۴۰۳
Homeاملاکچطور با 500 میلیون تومان در تهران خانه بخریم؟

چطور با ۵۰۰ میلیون تومان در تهران خانه بخریم؟

به نقل از نبض مسکن

🏘 چطور با ۵۰۰ میلیون تومان در تهران خانه بخریم؟

🔹در آگهی‌های فروش خانه در پلتفرم‌های آنلاین خانه‌های با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز وجود دارد. این خانه‌ها معمولا در نیمه جنوبی پایتخت وجود دارند. زوج‌هایی که ۵۰۰ میلیون تومان پول نقد دارند می‌تواند این خانه‌ها را بخرد. چطور؟

🔹این متقاضیان ابتدا باید به سراغ خانه‌هایی با سن کمتر از ۲۵ سال بروند. چرا که برای تامین مابقی بودجه خرید خانه باید وام بگیرند.

🔹زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند.

🔹البته گیرندگان این وام باید اوراق بخرند. براساس جدیدترین گزارش‌ها هزینه اوراق مسکن نسبت به اواسط آذرماه کمی کاهش داشته است. متاهل‌های تهرانی برای اخذ این وام باید بیش از ۱۰۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

🔹یعنی حدود ۱۰۰ میلیون تومان از وام ۴۸۰ میلیون تومانی برای خرید اوراق هزینه می‌شود. بنابراین حدود ۴۰۰ میلیون تومان به دست خریداران خانه می‌رسد. با وام و بودجه نقدی اولیه ۵۰۰ میلیون تومانی، تا اینجا حدود ۹۰۰ میلیون از پول خانه تامین شده است.

🔹برای مابقی پول خانه نیز باید روی رهن حساب کرد. یعنی خریدار باید بلافاصله ملک برای اجاره آگهی کند تا ۲۰۰ میلیون تومان باقی مانده از طریق رهن تامین کند.

لینک کوتاه

بیشتر بخوانید:  ارزان‌سازی مسکن در ایران با تلفیق علم و عمل
مقالات مرتبط

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

محبوب ترین

نظرات اخیر